Around the world in 5 months!

Aankomst en Singapore

Na een tussenlanding in Londen en een vlucht van 13 uur zijn we goed in Singapore aangekomen. Op dit moment zitten we alweer in het vliegtuig naar Borneo, maar hieronder een stukje over de eerste dagen. De (nacht)vlucht was erg fijn met een eigen beeldscherm en de keuze uit tientallen films en games. Toch wat brak van de vlucht zijn we in Singapore op zoek gegaan naar het hotel, wat zeer goed te doen was door de goede metrovoorzieningen. Toen kwam wel even de cultuurshock; voor het eerst in Azie: -Aangekeken worden in de metro als enige Europeanen; -Buiten 32gr en benauwd, dag en nacht! En binnen overal 18gr van de airco. (dat heeft mij (Paul) een erge keelpijn opgeleverd en ik ben ook nog steeds mijn stem kwijt); -Ander eten en vreemde geuren op straat. Ons eerste ontbijt was een broodje bapao, waar de lokale bevolking naast ons om 9u al aan de nasi goreng en noedelsoep zat. Toen zijn we de stad gaan verkennen, met als toeristentrekker Sentosa Island, wat ons wat tegenviel. De weg er naar toe, via een kabelbaan, was wel mooi, zelfs Suzanne vond het goed te doen. Daarna naar China Town, veel tempels en Chinezen gezien. 's avonds naar Marina Bay, het centrum van de stad met de bekende skyline en het beroemde Marina Bay Sands Hotel ( de 3 torens), helaas net te laat om naar boven te gaan. De dag erop kwam de jetlag toch nog hard aan en zijn we door de wekker heengeslapen en werden we 12:00 wakker. We zijn wat door 'onze' wijk Little India gaan lopen en zijn 's middags weer naar Marina Bay gegaan voor een 2e poging de torens op te gaan naar de skywalk. Onderweg naar de Bay vonden we het al erg druk en wat bleek, het was de jaarlijkse feestdag van Singapore met alle activiteiten rondom Marina Bay: het land laat dan zien wat ze allemaal hebben en kunnen, het begon met brandweer, medics en politie en ging over op een soort militaire parade met tanks, soldaten, helikopters en boten, erg mooi om te zien vanaf de Skywalk op de 56e verdieping van het Marina Bay Hotel. Vannochtend zijn we vroeg opgestaan om van Singapore naar de luchthavan Johor Bahru (Maleisie) te gaan. Met de bus de grens over, wat inhoudt dat je drie keer uit de bus moet voor alle douanechecks, maar we hebben het gehaald en vliegen nu richting Borneo. We proberen nu nog wat foto's toe te voegen. Tot het volgende verhaal!

amber

wauw klinkt veel belovend! Heel veel plezier met jullie avontuur! X am

Inge&Rob

Heej Suzanne en paul,

Wat een mooie foto's, zo te zien hebben jullie het goed naar de zin! Wij zijn net terug vanuit zwitserland! Erg mooie omgeving, lkker genoten en uitgerust. We zijn met dat steilste treintje naar boven gegaan en toen vanaf boven naar beneden gelopen... nu erg last van spierpijn omdat het alleen maar steil naar beneden gaat.. maar goed erg leuk gehad! Nu nog een weekje vakantie en dan weer werken en beginne met de verbouwing..! Binnenkort even skypen?

Dikke kus inge en rob