Around the world in 5 months!

Bye Bye Borneo, Hello Kuala Lumpur!

En natuurlijk hallo aan iedereen in Nederland (of vanaf hun vakantiebestemming) Met ons gaat t goed! We zitten op dit moment in de bus richting Ipoh (niet te verwarren met Ipod) We hebben nog een paar leuke dagen in Borneo gehad, zoals jullie lazen in ons vorige verhaal zijn we naar een junglestam geweest! Eigenlijk was t een toneelstukje om weer te geven hoe deze mensen leven (of hebben geleefd). We mochten vanalles proberen, vuur maken, pijltjes schieten, dansen en allerlei hapjes en drankjes proeven. We waren samen met een Nederlands (uit Nijmegen!! Te toevallig!) en een Engels stel, was erg gezelig. Onze reis ging vervolgens verder van Kota Kinabalu naar Sandakan. Dit is een beetje een drukke, smerige stad. Ons hostel was ook een beetje smerig en we dachten, waar zijn we nu weer terecht gekomen.. Maar nadat we een beetje gesetteld waren en een leuk gesprek hadden gehad met de eigenaresse viel t al met al wel mee! We hadden bij het hostel gelijk een excursie geboekt voor de volgende dag: stadtour met een privechauffeur welke de hele dag tot onze beschikking stond!! Ook had ik in het gastenboek gelezen dat de eigenaresse ook kookcursus gaf, dus dezelfde avond stond ik al lekker te kokkerellen in de keuken! Ik heb een aantal recepten geleerd, kipcurry, pompoen in kokosmelk, garnalen en vis met rijst, rundvlees met ketjapsaus. Allemaal te lekker!! Ik heb gelijk hier de juiste kruiden ingeslagen en alles opgeschreven zodat ik het thuis kan gaan proberen. Voor vragen heb ik haar e-mailadres gekregen dus komt vast goed. En ja, een tafeltje in Kuuk reserveren is mogelijk ;-) De stadstour was zeer goed! We hebben vanalles gedaan, waar je normaal 3 dagen voor nodig hebt. We zijn naar een oorlogsmomument geweest (nooit geweten dat er hier ook veel is gebeurd in die tijd), naar een krokodillenboerderij, 2x voedertijd van neusapen bijgewoond, een christelijke kerk bekeken en als laatste een Chineze tempel met mooi uitzicht. Toen waren we wel weer toe aan een bordje vis met nasi goreng.. Onze laatste dag in Sandakan hebben we een riviertocht gemaakt en veel wilde dieren gezien! Slangen, kleine krokodillen, tropische vogels, neusapen, makaken en een orang utang. Toen we die laatste tegenkwamen moesten we zelfs de boot uit op zoek naar de aap! Wij klauteren door de jungle en hoog in n boom hebben we m toen nog gespot! Vanuit Sandakan zijn we 3 dagen geleden naar Kuala Lumpur gevlogen. Dit is een drukke, warme stad en wij hadden een (gelukkig zeer schoon) hostel in Chinatown. We zijn natuurlijk gelijk naar de Petronas towers gegaan, want hier waren we wel erg beniewd naar. Aangekomen zijn we naar de Skybar (met zwembad) van het overgelegen hotel gegaan en hadden we een prachtig uitzicht op de torens! We hebben dus ook maar geen moeite meer gedaan om in de torens zelf te komen, want kaartjes hiervoor krijgen is erg lastig. Volgende dag nog wat sightseeing gedaan, onder andere de Batu Caves bezocht. Een tempel in een grot met 272 treden om er te komen.. We hebben onze kuiten dus goed getraind! Ook staat er een supergroot gouden beeld van een hindoestaanse god voor de tempel, erg indrukwekkend.  Bij onze terugreis naar ons hostel zaten we in de trein en omdat het spits was werd t steeds drukker en op het moment dat wij eruit moesten zat de trein bomvol! Toen we bij het centraal station kwamen zag het zwart van de mensen opt perron.  De deuren gingen open en deze mensen duwden zich allemaal naar binnen, maar er moesten er ook naar buiten! Dus wij schreeuwend en duwend die trein uitgestrompeld.. Gelukkig zijn wij wat groter en paul sterker dan al die kleine vrouwtjes, anders hadden we gewoon klem gezeten! Dit was voor suus wel ff een ervaring en stond ook te trillen opt perron.. Maar we waren er gelukkig uit en hebben 's avonds lekker mac donalds gegeten, ff wat bekends! Nu dus op naar Ipoh en vanuit daar naar het eiland Penang. Fijn weekend nog! Hopelijk een beetje zonnig!

Jorn & Lucy

Hey Paul en Suus,

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie en dat het jullie zo goed bevalt. Ook leuk dat jullie sommige dingen zien waar wij ook geweest zijn. Zo komen de goeie herinneringen weer meteen terug.

Ondertussen zijn wij weer terug in Nederland. We zouden alleen naar Java gaan, maar zijn uiteindelijjk toch weer op Bali beland waar we lekker een paar dagen gerelaxed hebben.

Heel veel plezier daar en geniet ervan. En o ja, wie is die jongen in dat gele shirt op de derde foto??? ...haha...

Groetjes Jorn en Lucy

Ton en Wilma

Nou, dat zonnige weekend kunnen we vergeten, maar het schijnt dat het vanaf maandag beter gaat worden!!!

Als we jullie verhalen lezen is het allemaal zo indrukwekkend laat staan hoe het voor jullie moet zijn om het live mee te maken.

Zie trouwens dat Paul bezig is met een makeover?

Geniet.

Liefs Ton en Wilma

Monique & Bart

Hoi Suzanne & Paul!

Super leuk om te lezen! Heb me net ook ingeschreven op de maillinglist...dus dan kunnen we jullie ook een beetje volgen!

Ontdek ze daar!! Geniet ze!

Groeten Bart & Monique......uit De Rips :-)

Bert en Angeline

Bonjour Paul en Suus,

Wij zijn weer terug uit Frankrijk. Voor ons zit de vakantie er weer bijna op, nog 'n paar daagjes thuus en er dan weer tegenaan.

Heerlijk dat het jullie zo goed gaat, dat kunnen we op de foto's wel zien.
Wat hebben jullie al veel meegemaakt. De foto's zijn super mooi!
Paul we zijn benieuwd hoe de verdere ontwikkeling is van jouw metamorfose, wij kennen je zo niet, is ook weer 's wat anders! Haha.
Suzanne wat betreft dat tafeltje in Kuuk, mogen wij de eerste zijn die reserveren? Wij willen dat kokkerellen wel meemaken. Kunnen wij ook wat van leren.

We willen binnenkort wel ff skypen hoor, we willen ook wel weer 's wat horen.

Veel plezier verder en we horen wel!

Pap en Mam

Lisa en Pieter

Dan schuiven wij na jullie pap en mam een keer aan!

Kus

Angeline

Kan ik de reservering voor het tafeltje in Kuuk
veranderen van 2 naar 4 personen?
Dezelfde tijd voor Netty en Henk!
Groetjes

netty

Suzanne als het even kan stuur de kruiden maar vast naar Nederland want misschien moet je ze bij de douane volgende week (Australie) afgeven en dat zonde zijn, valt onze reservering in het water!!!!! Hoe was het duiken geen last van de oren? en Paul laat ze maar kletsen over je baard ik.... vind het prachtig. liefs knuffel mama papa.

wim en ria

hoy suzanne en paul hoe gaat het ermee , waar zijn jullie nu ergens welk land of plaats.zeg paul je krijgt toch niet zo,n mooie baard als ik ha ha geintje.nog veel plezier en goede vakantie groetjes wim en ria