Around the world in 5 months!

Rondje Maleisie

Op het moment zitten alweer in het vliegtuig richting onze volgende bestemming; Cairns, Australie. Het voelt niet alsof we al 4 weken Azie erop hebben zitten, toch is het zo. Vanuit Kuala Lumpur(KL) hebben we een rondje Maleisie gedaan: Na KL zijn we richting Penang gegaan, met een tussenstop in Ipoh (in een erg oud en vies hotel geslapen, dus snel weer verder gegaan). Penang ligt op een eiland aan de westkust en heeft een mooi centum met koloniale gebouwen, waar wij in een erg mooi hostel zaten! We hebben de stad bekeken en 's avonds het uitgaansgebied verkend. Ook zijn we door de stad vervoerd in een fietstaxi. De ochtend daarna vertrok onze bus om 5:00 in de ochtends (pff wat vroeg) naar Perinthian Islands aan de oostkust, een erg mooi eilandje met bountystranden. 1 probleem, je kan niks van tevoren boeken, oftewel we hebben 1,5 uur over het eiland moeten lopen (samen met alle andere backpackers) om een hotelkamer te bemachtigen. Redelijk vermoeiend: met 32 graden en 18 kilo op je rug langs terrasjes lopen met toeristen in zwembroek achter hun cocktail. Maar ook wij hebben uiteindelijk iets gevonden, om daarna met een cocktailtje in de hand bepakte en bezwete backpackers uit te lachen. Toch maar een raar systeem. We zaten naast een duikschool, wat ik (Paul) erg leuk vond. Het eiland staat bekend om zijn mooie duiklocaties en daar heb ik optimaal gebruik van gemaakt (het snorkelen was ook supermooi!). Ik heb verschillende duiken gemaakt, waaronder 2 wrakduiken en 1 nachtduik. Het meest bijzonder was toch wel een haai van +- 2 meter die voorbij kwam (ongevaarlijk hoor mam). Het wrak van een vrachtschip, gezonken in 2003, was ook erg indrukwekkend. Suus heeft een duik geprobeerd, maar vondt het snorkelen toch leuker.  Na 4 dagen zon, zee, strand (en elke avond een vers visje van de gril), moesten we 'dr weer an'. We zijn doorgereisd naar Kuala Terranganu. Een erg moderne en ontwikkelde stad. De sultan heeft hier een verblijf, en daar profiteert dan de hele stad van! Weinig (geen) toeristen om ons heen en door iedereen heel vrolijk met hellooo aangesproken worden op straat. Ook was er een erg leuke en lekkere eet-markt. Het is trouwens Ramadan dus rond 7 uur, als het donker is, is het daar een drukte van jewelste! Vanuit  hier zijn we weer richting KL gegaan, waar we diezelfde dag een erg mooi Bird-park hebben bezocht. Je loopt in een park met 1 groot net eromheen en de vogels vliegen en lopen dus "vrij" om je heen, met uitzondering van de gevaarlijke roofvogels.  Veel vreemde vogels gezien! (net zoals af en toe in China-town). De dag erna stond een jumbo-tour op het programma, met olifanten dus.. Olifanten voeren en een ritje maken op zo'n Jumbo was erg leuk! Dezelfde avond zijn we met de nachttrein terug naar ons beginpunt Singapore gegaan, een paar uurtjes slaap meegepakt tussen 40 (enkele luid snurkend) Aziaten en backpackers. Hier zijn we naar de dierentuin gegaan, we vonden dat we nog niet genoeg dieren hadden gezien.. :) Dit wilden we niet missen want het is een van de (of DE) mooiste ter wereld, en dat bleek niets teveel gezegd. De zeer bijzondere, bijna uitgestorven, witte tijgers vonden wij het mooist. De dag erop, vandaag dus (ja er komt een eind aan dit verhaal), hebben we afgesproken met Mayke, die we 3 weken terug ontmoet hadden. Mayke had haar vriend enkele dagen terug op t vliegtuig gezet om zelf nog 5 weken verder te reizen. Samen hebben we nog wat sightseeing gedaan en van ons laatste Aziatische maaltijd genoten. En nu op weg naar Cairns. We zitten in een vliegtuig omringd met huilende babies om ons heen, maar we zijn blijkbaar wel al 'frequent flyer' dat betekent diverse leuke extraatjes aan boord. Groetjes aan iedereen in Nederland, wij zijn effe Down Under! (de kop is eraf; m'n baard ook, die heb ik maar achtergelaten in Azie)

Pieter en Lisa

Klinkt allemaal zeer goed!

Leuk verhaal, we wachten de nieuwe weer af.

Have fun down under!

Pieter 1

Mooi mooi allemaal. Denk dat ik vanavond ook een jumbo-tour ga maken.

Theo en Marleen

Ik ben nog iets vergeten!
Paul jammer dat de baard eraf is; stond je goed!
We blijven jullie volgen!

Marijke

Pas op voor de krokodillen daar, want die bijten in je ....... haha onze vakantie thuis zit erop maandag begint het weer groetjes Marijke Heinz Lise Anne en Thijs.

thea

Leuk verhaal. Geniet er maar lekker van.
Groetjes en `n dikke kus van Thea en Stef

inge

Leuk verhaal weer en supermooie foto's! :)
Hier druk druk met de verbouwing, het hele huis gestript... maar het is ook een leuke en gezellige tijd! Pap en mam gaan nu lekker naar zwitsersland, wel verdiend :)! Binnenkort weer een keertje bellen/skypen!
Ik had trouwens geen gaten in mn voet waren wat schaafwondjes :) maar gelukkig gaat het nu stukken beter!
Liefss Inge en Rob

Linda de Kiefte

Hoi hoi,

Wat een leuke verhalen allemaal al! En zeker de foto's spreken boekdelen... Echt heel gaaf allemaal...hier in Cuijk/Wegedoorn alles rustig. Het appartement heeft al 2 stormen overleefd ;)...haha. Heel veel plezier nog en ik ben ook vooral benieuwd naar de Aussie verhalen, super mooi land volgens mij!! Save travels!

Groetjes Linda

Bert en Angeline

Hoi daar Down Under,

wat leuk om 'n "ouwerwets" berichtje te ontvangen, is ongeveer twee weken onderweg geweest. Dat maakt de dag weer zonnig in ons natte Mill.
Wij zijn heel benieuwd naar de verhalen en foto's van het volgende avontuur bij de Aussies. Hebben jullie al kan goe roes gezien?

Groetjes van oma en dikke kus van pap en mam