Around the world in 5 months!

Two weeks down under!!

Hello allemaal, hier een update van onze tot nu toe geweldige reis! Op het moment zitten we bovenop een berg (7 graden 's nachts, Brr..) in een National Park en hebben gratis Internet. Dat is voor het eerst in Australie, dus de hoogste tijd voor een nieuw verhaal over onze avonturen hier! 2 weken geleden zijn we moe en brak van de vlucht aangekomen in Cairns. We hebben daar een week in een hostel gezeten en maar goed ook want we moesten echt even bijkomen van de reis door Maleisie en weer wennen aan alle gebruiken in Australie, een wereld van verschil!  Na veel slapen, lekkere burgers te hebben gegeten, pedicure (suus) en aan het strand te hebben gelegen, waren we er weer helemaal klaar voor en hebben onze Spaceship-camper opgehaald. Dat was echt wennen, links rijden met je stuur rechts! Zonder ongelukken zijn we de stad uitgekomen en via een hele mooie kustweg naar het noorden gereden, naar Daintree National Park.  In dat gebied leven Cassowaries, een soort struisvogels, maar dan veel mooier, maar ook veel gevaarlijker! Er leven er nog ongeveer 1200 in het wild in Australie en wij hebben er 1 op onze camping gezien! Ook hebben we hier voor het eerst kennis gemaakt met de wilde, uiterst nieuwschierig kalkoenen die hier overal rondlopen.. We hebben ze al met een mes achterna gezeten maar ze blijven terugkomen op jacht naar voedsel. Na dit park zijn we weer naar het zuiden gereden waar we de afgelopen 1,5 week afwisseld in Nationale parken en kleine stadjes overnacht hebben in ons ruimteschip. Het slapen in een NP houdt in dat je verschillende wilde dieren om je heen hebt, zoals walibies (kleine kangaroes), veel soorten (grote) vogels en natuurlijk niet te vergeten de kalkoenen in grote getalen (welke je niet meer ziet als het om 7u pikkedonker is in het bos maar wel hoort..) De zaklamp is dus geen overbodige luxe! Ook zijn er in de NP's geen restaurants te vinden, dus koken we onze eigen maaltijd op gastoestellen of op de barbeques!  Onderweg hebben we onder andere een krokodillenboerderij bezocht (waar het krokodillenleer voor Gucci, Prada en Louis Vouitton vandaan komt) Suus heeft hier een krokodil vastgehouden, ja je leest het goed, de foto voegen we toe als bewijs :-)  Verder hebben we een eiland (Magnetic island) bezocht net buiten de kust met allemaal verlaten tropische stranden (behalve dan de enkele gepensioneerde bejaarden) en mooie uitzichten. Gister zijn we naar het Great Barrier Reef geweest!! Dit was geweldig, de boot waar we mee naar het rif voeren was van alle gemakken voorzien en super vriendelijk personeel, zoiets hebben we nog nooit meegemaakt! Op het rif was een soort ponton met allerlei activiteiten, massage, duiken, glasbodemboot en snorkelen. Dit hebben wij allemaal gedaan! Suus kreeg een heerlijke massage met uitzicht op het rif terwijl paul er in aan het duiken was! Dit was echt genieten!! Diezelfde avond hebben we in het kuststadje de openingswedstrijd van het wk rugby (gehouden in Nieuw-Zeeland) gekeken onder het genot van een flinke steak met friet en een koud biertje! De regels kennen we nog niet helemaal, maar we weten wanneer we moeten juichen :-)  Vandaag hebben we hier in het national park een platypus (vogelbekdier) gespot! Dit is een heel bijzonder dier (google weet waarom) en komt alleen voor in delen van Australie. We hebben er 3uur op moeten wachten, maar het wachten werd beloond! Verder is Australie: duur, lekkere wijn, wennen, geweldig mooi, warm, maar soms ook KOUD, no worries, cheers mate, heerlijke steaks, geeimigreerde nederlanders met een raar accent (zijn op hun 18e, 7weken onderweg geweest met een boot!), barbequeen en veeeeeel dieren! Morgen vier ik trouwens mn verjaardag, mocht je langs willen komen, bel maar even dan zorg ik dat de koffie klaar staat!  We vinden het trouwens heeel leuk als jullie reacties sturen! Dus ik zou zeggen kom maar op! Cheers Dutch mates!

marieke

heej suusje en paul
wat een mooie foto allemaal...
jullie hebben het vast goed na de zin zo te horen uit jullie verhalen..met ons alles goed en met de baby natuurlijk ook,m`n buikje is al flink gegroeit..
in onze vakantie hebben we een kinderwagen gekocht, een hele mooie.ook heb ik al allemaal lieve spulletjes van nijntje heel schattig!!! nu zijn we nog druk met het bedenken van de namen maar gelukkig we zijn we bijna uit...hihi. nou ik wens jullie nog heel veel plezier...
en wil binnenkort nou echt wel eens skypen ahhaha.
veel liefs brian en marieke + ons ukkie

cillie

Hey suuzie q

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Nu hoor jij ook bij de club van 26. Veranderd niks hoor, alleen gaan we nu toch wel verdacht snel richting de 30. Jakkes! Maak er een mooie en bijzondere dag van. Maar dat zal daar niet zo veel moeite kosten. X cillie

Marijke

Goede morgen vanuit hier,

Ik lees dat ik niet de enigste ben die zo vroeg de computer aan heeft en dus ook al op is.
Als ik het zo zie op jullie toegevoegde foto's is het helemaal geen ramp om buiten te moeten koken. Je hebt zeker al een mooie tas uitgezocht daar onder, voor je verjaardag, anders moet je Paul maar lief aankijken. Ik wens je een leuke verjaardag, en ja, die koffie!!!! komt goed een ander keertje halen wij dat in. Liefs Marijke Heinz Lise Anne en Thijs.

Martijn & Suus

Dag Suus & Paul,

Naamgenootje: allereerst van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe voelt dat nou om daar jarig te zijn?! Een echte beestenbende is het daar volgens mij! ;-)

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en wat maken jullie leuke dingen mee! Supergaaf! Leuk hoor! Geef alle (lieve) diertjes maar een knuffel van mij (=Suus)! Hebben jullie al met een koalabeertje geknuffeld? Dat lijkt me helemaal sweet! :-) Neem er maar eentje mee voor me, dat vind ik wel een heel leuk souvenier.. ;-) Geniet van de reis en de avonturen daar en we blijven jullie volgen!

We zouden graag op de koffie komen, maar denk dat ie dan alweer koud is tegen de tijd dat we bij jullie zijn.. ;-)

Liefs,
Martijn & Suus

jan slenters

Suus allereerst proficiaat en ik dek dat we wel een gebakje van je krijgen in Malden?
Graag op disdag dan kan ik ook mee genieten.

Leuk dat het jullie goed gaat en dat je veel ziet.

Ik lees en kijk met belangstelling naar jullie ervaringen en ben ook een beetje jaloers dat ik niet meer de leeftijd(en het geld) heb om zo'n mooie reis te maken.

Groeten aan Paul en verder goede reis.

Jan.

Marleen en Theo

Hoi Paul en Suzanne,
Wat maken jullie toch leuke en aparte dingen mee en een mooie spaceship-camper hebben jullie"zeg! Paul als je strakjes in Nederland terugkomt en je vindt zo snel geen baan (maar dat zal wel loslopen!) dan kan je nog altijd in een dierenpark werken/helpen, want het is geweldig om jou met al die verschillende dieren op de foto's te zien en Suzanne, ik (Marleen) vind 't knap dat jij die "lieve" krokodil durft vast te pakken, mij niet gezien hoor! Alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen en maak er samen een gezellige dag.
De Klijntjes.

Thea en Stef

We willen morgen wel op de koffie komen,
Waar kunnen we het beste boeken.
Heb je ook gebak in huis gehaald, anders komen we voor niks. Fijne verjaardag morgen.
Dikke verjaardagskus. Groetjes Thea en Stef

Simone

Hoi Suus en Paul,

Wat een heerlijke verhalen! Krijg zelf kriebels om die kant op te vliegen en een kopje koffie bij jullie te komen drinken, maar zie dat tegen de tijd dat ik in Australie ben, de koffie al koud is ;). Maar wat een reis maken jullie zeg, echt geweldig!! En Suus een ding is zeker, richting de 30 of niet, deze verjaardag zal je nooit vergeten :).

Alvast van harte gefeliciteerd en geniet er nog van met z'n 2e!! Ik wacht op jullie volgend reisverslag.

Kus Simone

Ton en Wilma

Lang zal ze leven, lang zal ze leven, hiepperderpiep HOERA!!!!!!!!
Hee peetekind(je) /nichtje van harte met je verjaardag, hierbij een knuffel en kus.
Maak er saampjes(of nog met meerderen) een kei gezellige dag van, maar dat is voor jullie al bijna elke dag zo.
De koffie, gebak en prosecco (is trouwens erg lekker) houden we tegoed.

Hee Paul, ook jij van harte met je meisie!

Kus Ton en Wilma

Lucy en Jorn

Hey Paul en Suus,

Suus als eerste gefeliciteerd met je verjaardag, deze verjaardag zul je niet snel vergeten!! De koffie komen we nog wel een keer halen als jullie terug zijn in het koude kikkerlandje.
We vragen ons af of jullie wel in die space camper kunnen slapen want hij lijkt zo klein.
Veel pelzier Down under!!

Veel liefs Lucy en Jorn

netty/henk

Lieve Suzanne wij willen de eerste zijn vandaag om je te feliciteren met je verjaardag. Een hele fijne dag geniet van wat je vandaag weer allemaal meemaakt een HELE DIKKE KNUFFEL van mama en papa , zo te lezen willen er verschillende op de koffie komen maar papa en ikl drinken vanavond(hier thuis) maar een glaasje op je 26 verjaardag, trouwens 26 jaar geleden was je net geboren leuk he!!!!
doei mama .

Marieke en brian

Heej suus
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag...deze dag zul je niet meer vergeten.maak er dus een hele mooie van.
Heel veel liefs xjes brian en marieke

amber

he luitjes!!!
wat een leuke verhalen allemaal! Klinkt allemaal echt super.
Suuske gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!! dit zal vast een dag worden om nooit te vergeten. geniet er van met z'n tweetjes (of krijg je nog bezoek ;-) )
xxx am

Bert en Angeline

Suzanne,
Hoera, HARTELIJK GEFELICITEERD met je verjaardag en
Paul natuurlijk ook gefeliciteerd met deze bijzondere dag op 'n geweldige plek.
Maak er samen een onvergetelijke dag van.
Wij drinken vanavond ook 'n glaasje op jullie gezondheid. Proost!

Liefs pap en mam

Thea en Stef

Lang zal ze leven, lang zal ze leven lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de GLORIA. SUZANNE VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!
Natuurlijk ook Paul Gefeliciteerd.
Helaas we hebben `t vliegtuig gemist. Maar we vieren het hier wel vanavond en drinken`n borrel op jou gezondheid. Een hele fijne onvergetelijke dag.
Liefs Thea en Stef

liesbeth

Suus,van harte gefeliciteerd met je verjaardag,we halen het echt niet om even langs te komen,ik denk dat jullie er samen er wel een byzondere dag van hebben gemaakt.Wer een gezellig verhaal gelezen en een discussie gehad over die foto van een soort struisvogel.Gaaf dat jullie die vogelbekdier hebben gezien--om jaloers op te worden.Fijne tijd samen nog.
Groetjes Liesbeth.

de buv uut Mill

Sorry, te laat.....
Suus, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag in het bijzondere veelzijdige land. Een verjaardag om nooit meer te vergeten!
Alleen zonder lieve familie en vrienden om je heen.
Maar dat zal het heus wel waard zijn om het eens op een andere manier te vieren.
Wat een geweldige tiijd zullen jullie hebben zo aan de verhalen en foto's te zien.
En let maar op voor die krokodillen, en ander eng gespuis. Pas op zeggen ze thuis. hihi Geniet ervan met volle teugen. Tot schrijfs,
groetjes Maarten, Rianne, Yenthe en Myrthe

Joke Kuperus

Hoi Paul en Suus,
Helemaal geweldig wat jullie meemaken en toppie om ons hiervan ook mee laten genieten via verhalen en foto's. Blijf zeker lezen en volgen. Nog heel veel mooie belevenissen toegewenst.
Joke