Around the world in 5 months!

Auckland en het Noorder eiland

Kia ora! Om eens een keer anders te beginnen, willen wij graag eens iets van jullie weten! Zodat wij een beetje up-2-date blijven over het wel-en-wee in ons koude kikkerlandje! En dat is..: wat is het leukste/mooiste/gekste/epische/meest hillarische dat je de afgelopen maand hebt meegemaakt?? Wij zijn erg benieuwd naar jullie verhalen! (mocht je het om 'bepaalde redenen' niet op de site kenbaar willen maken ;-) mag je het uiteraard ook altijd mailen!) Dan gaan we jullie nu weer 'vervelen' met onze belevenissen hier vanuit down under ;-) Onze reis in Nieuw-Zeeland begon in Auckland waar we midden in het WK Rugby terecht kwamen en we uiteindelik ook tickets voor de bronze finale hebben gekocht, dit was echt geweldig om mee te maken! Ook de wandeling door de stad met alle supporters naar het stadium was een hele ervaring! Auckland is een relaxe stad en we hebben de 4 dagen dat we daar waren ook lekker rustig aan gedaan, museum, vulkanisch eiland en skytower bezocht, de broodnodige winterkleding aangeschaft en lekker gegeten en gedronken! (pieter en lisa: de burgerfuel is HEAVEN!!) Toen begon het 'echt leven' weer en konden we ons nieuwe huis voor de komende 5 weken op gaan halen, een explore more camper, net zoiets als de spacesip in Australie. Het plan was om eerst het noorder eiland te gaan verkennen om daarna met de ferry naar het zuider eiland te gaan.  De eerste stop noordelijk was the bay of islands, wat het al zegt, een grote baai met eilandjes. We zijn met een boot de baai rondgevaren en hebben superveel dolfijnen gezien!! Scholen van wel 30 stuks zwommen met de boot mee, prachtig!  Het noordelijkste puntje hadden we na een paar dagen al bereikt en daar was een super uitzicht over 2 oceanen die in elkaar overlopen.  Toen weer wat zuidelijker naar hot water beach. Hier kon je een schep huren en je eigen hot water spa graven op het strand! Op sommige plekken was het water zelfs zo heet dat je er niet in kon liggen.  Toen begon het echt avontuur en zijn we in de Waitomo Caves (grotten) gaan Black Water Raften!! We moesten onszelf in een wetsuit heisen, inclusief de bijbehorende helm met lamp en rubberen laarzen. Uit een grote stapel zwarte opblaasbanden moesten we onze maat zoeken (lees: kijken waar je kont in past) en op naar de grot! Daar hebben we in het pikkedonker over rotsen geklommen, achtersevoren van watervallen gesprongen, gedobberd op onze tub en door diepe wateren 'gezwommen'. Het was ook super om de glowwormen te zien: vroege kerstverlichting op het plafond van de grotten! Na een uur zagen we in de verte weer wat daglicht en dat was het einde van ons geweldige avontuur. Om weer wat op te warmen, en wat gevoel terug te krijgen in onze handen en voeten, stonden er een lekkere hete douche, soep en bagels klaar!  Next, op naar Rotorua. Dit plaatsje is in twee woorden te omschrijven:  HET STINKT!! Het ruikt hier overal naar zwavel/rotte eieren..  In dit gebied is de aardkorst zo dun dat er veel warmte vrijkomt en daardoor aparte natuurverschijnselen plaatsvinden: bubbellende kokende modderpoelen, stoom stijgt op uit meertjes, spuitende geisers, aparte kleuren en ja ook DIE LUCHT! Het dorp gebruikt deze warmte zeer nuttig, er zijn overal Hot Water Spa's met baden tot 42 gr, heerlijk! Want tja reizen is soms best wel zwaar ;-)  Dit zijn weer even de hoogtepunten van onze reis door het noordelijke deel van NZ. Terwijl we dit verhaal schrijven, zitten we op de ferry naar het zuider eiland waar we onze resterend 2,5 week gaan volmaken met als eindpunt Christchurch, dat we hopelijk, na de laatste hevige aardbeving in Februari 2011, wel kunnen bezoeken.  We zijn nogmaals erg benieuwd naar jullie verhalen en hopen dat jullie ons verhaal ook weer leuk vonden om te lezen, we proberen het steeds voor jullie zo interessant mogelijk op te schrijven, zonder dat jullie halverwege in slaap sukkelen ;-) Greetings from Aotearoa

Cillie

Wat gaaf dat de beleving van elk land zo zijn eigen unieke dingen heeft. En suus die gaat raften!? Ik geloof mijn oren niet. Ik heb ooit eens een halve dag op een bankje door gebracht in een pretpark. Tot dat wij de never ending story ontdekten. Een 'wildwaterbaan' waar je met een ronde rubberen band langs de figuren uit de never ending story doberde. Dat was mijn redding en we zijn dan ook minstens 20 keer in de zelfde attractie geweest. Tja je moet wat.

Wel vind ik dat ik bij dit verhaal veel meer enthousiasme voel dan bij het vorige. Ik maakte me al een beetje bezorgd, dat het sprankelende wereldreis gevoel een beetje begon af te nemen. Mijn gevoel zegt dat jullie een kleine dip hebben gehad, maar er nu weer met volle teugen van genieten.

Wat klinkt het weer fantastisch, glow wormen, raften, leven in een camper. Een vakantie/ reis om nooit te vergeten. Maar euh texel vergeet je ook niet snel hoor. Maar wel in traumatische zin. Hahaha zo even.op zijn cillies.

Have fun!!!! Xoxo

Marijke

Hey aldaar, Ik vind Paul alleen maar knapper worden, hoor. Ik zie alleen maar mooie plaatjes en lee mooie verhalen daar kunnen onze verhalen toch niet tegen op, hier is alles goed Lise gaat haar autorijexamen aanvragen en heeft dus misschien haar rijbewijs als jullie terugkomen. Thijs is alweer met de carnaval begonnen nu ja, ze hebben al een vergadering gehad waar hij bijna te laat was omdat hij die vergeten was. Ik ben acht kilo afgevallen, goed he moet er nog 2 af en dan is het goed. Ik zit bij een afvalclubje Yeah helemaal goed. Anne gaat ook goed wilt ook graag met haar rijbewijs beginnen want dat kan sinds kort met je 16 en half of zoiets al. Ja en met Heinz gaat het ook goed, mager maar gezond zullen we maar zeggen Haha. Kusjes Marijke en Fam.

Pieter

Hey Paul en Suus,

Super verhaal weer. Jullie verhaal brengt me weer een beetje terug naar de tijd die wij in NZ waren, het klinkt allemaal zeer herkenbaar en ben nu op mijn werk een saaie bruine boterham aan het eten, heb nu toch wel een beetje heimwee naar de bacon backfire combo van de burger fuel.

Jullie zwembroek/bikini zal wel aardig stinken na de heerlijke Hot Water Spa's (zelfs na het wassen)

Ik mail onze update wel even.

Lisa

Kia Ora Paul en Suus,

Wat leuk dat jullie net zo enthousiast over NZ zijn als wij en wat fijn dat jullie zo genieten! Jaloers op het hemelse moment dat jullie in de Burger Fuel geweest zijn! Wat snak ik toch naar die bacon backfire burger! Ook ik kijk met heimwee naar jullie prachtige foto's en lees jullie geweldige verhaal. Die hete douche en bagel met soep kan ik me ook als zeer prettig herinneren. Jullie hebben toch niet alleen aan het verhaal gezeten op de boot richting het zuider eiland? Die tocht was op zich al geweldig wanneer je tussen de fjorden zat.
Sally gaat over 3 weken naar het zuider eiland met een busreisorganisatie. Welke route ze precies gekozen heeft weet ik nog niet.
Hier in NL is het maar saai hoor dus helaas geen spannende verhalen voor jullie. Ik heb het alleen maar druk op het werk met nieuwe yoghurtjes maken en oefenen met hardlopen voor de 7heuvelenloop, die is volgend weekend.

Kan niet wachten op het volgende verhaal!

Veel liefs, Lisa

Marieke

Wat klinkt t weer super!! En ja ook wij kunnen weinig interessants melden over de afgelopen maand hier...
Vooral vergeleken bij jullie wereldreis was de afgelopen maand hier erg gewoontjes. Rob heeft t erg naar z'n zin op z'n nieuwe werk, we zijn nog steeds op zoek naar een andere woning en volgend weekend gaan we weer braaf op naar Beers! En ondertussen genieten we van jullie verhalen en foto's! Geniet er van! Xx