Around the world in 5 months!

Fiji, Los Angeles en San Fransisco

Ja dat hebben we allemaal in 10 dagen gedaan.. Onze 4 dagen op Fiji waren geweldig! Het land bestaat uit ruim 300 eilanden van groot tot heel klein.  Wij hebben de dagen doorgebracht op het geweldige Bounty Island (alleen die naam al!) Een klein eilandje waar je in 20 minuten omheen kon lopen (en kayakken) met 1 resort waar we een 'bure' hadden, een huisje aan/op het strand. Het resort wordt gerund door een familie en het was erg gemoedelijk, met drie keer per dag een lekkere maaltijd aangekondigd door 'Big Momma' herself. Wat we er verder over kunnen vertellen: - een water- en luchttemperatuur van 28 graden, maar ook geregeld een regenbui - dagelijkse bezigheden: zonnen, zwemmen, eten, snorkelen, slapen, eten en biertjes drinken - op Fiji hebben ze Fiji Time, dit betekent: het duiken staat voor 9 uur gepland, maar het kan ook half 12 worden, relax maak je niet druk. Na deze geweldige tussenstop stond toch echt de volgende bestemming op het programma: de US of A. Een stormachtige nachtvlucht (pfff) later waren we in Los Angeles. Hier hebben we natuurlijke alle toeristenattracties bezocht, de beroemde walk-of-fame met alle sterren in de stoep, het Chinese Theatre, het Hollywood-sign in de bergen en natuurlijk een tour langs de huizen van beroemdheden van Madonna tot George (wat els) Clooney.  We hadden inmiddels ook ons vervoersmiddel voor de reis opgehaald: een Toyota Corrolla! Onze tweede stop was San Fransisco. Wat een heuvelachtige stad is dat! De Zevenheuvelweg is er niks bij! Ons motel zat gelukkig op loopafstand van alle bezienswaardigheden, want in SF zijn ze ook erg van de eenrichtingswegen.. We hebben de bochtigste weg ter wereld bezocht, zijn naar het indrukwekkende Alcatraz geweest en hebben in de beroemde tram gezeten! Natuurlijk hebben we ook over de rode Golden Gate Bridge gereden voor wat mooie foto's. We zijn er inmiddels achter dat echt héél december hier in het teken staat van kerst, 'the Holidays', en je er dus niet omheen kan! Het vooroordeel dat alle Amerikanen hun huis inclusief tuin volledig versieren is ook echt waar!! We hebben hier door een straat gereden van 150 huizen, 3 km lang, Christmas Tree Lane, waar de hele straat, alle huizen en tuinen helemaal volhingen met lichtjes en versieringen. Dit was een attractie opzich en we reden dan ook in een lange file door de straat :-) Met zelfs een speciale radiozender voor de bijpassende kerstliedjes. Waarschijnlijk is er nog 1 verhaal van ons te gaan voordat we weer thuis zijn, dus willen we iedereen vanaf hier alvast een hele fijne kerst wensen met veel lekker eten en cadeautjes! Wij zitten dan waarschijnlijk bij de Obama's aan de kalkoen, ook niet verkeerd :-) En een spetterend uiteinde, we drinken er een op jullie! Love from Vegas!

Amber

Nice!!! Geniet van de kerstsfeer. Love amber

Thea en Stef

Hoi Paul en Suus.
Wat zijn jullie lekker aan `t genieten.

Heb van de week niet meegedaan met "Het groot dictee "(had vergadering!) maar heb het opgenomen. Als je thuis komt Suus dan doen we nog een poging. wie de beste is!!!!!!!!!!

Veel plezier nog.
Groetjes Thea en Stef X X X

Sandra

Ha Paul en Suus,

ik heb genoten van jullie verhalen en de prachtige foto's. Het gaat nu heel snel en dan zijn jullie zomaar weer thuis.. Geniet er dus nog maar heeel goed van.
Ook wens ik jullie mooie kerstdagen toe en de allerbeste wensen voor 2012!

xx Sandra

Simone

Hoi Suus en Paul,

Wat een heerlijk verhaal weer. Geniet er nog van!

Hele fijne feestdagen!

Groetjes,
Simone

marieke,brian en ??

Heej paul en suus

Ik wilde jullie toch nog even hele fijne feestdagen wensen..
Geniet ervan.en nog 12 daagjes en dan komen jullie weer in nederland!!jaja dat weten we hier presies haha...
Succes met vliegen en tot horens
Groetjes en hele dikke kus marieke,brian en ??

Joke Kuperus

Beste Suus en Paul,

Weer genoten van jullie prachtige reisverslag. Iets geweldigs of boeiends te schrijven heb ik niet, zit hier maar gewoon achter de Geraniums, of je moet een werkdag bij Dapan erg interessant vinden?
Ik wens jullie voor het nieuwe jaar veel geluk en gezondheid toe.

grtjs Joke (en natuurlijk ook van Paul)