Around the world in 5 months!

Ons laatste reisverslag..

Allereerst allemaal de beste wensen! Zo, hoeven we dat thuis niet meer tegen iedereen afzonderlijk te zeggen ;-) Dit is ons laatste reisverslag van onze geweldige reis van 5 maanden rond de wereld, wat gaat zo'n lange tijd toch snel! Onze reis in Amerika ging vanuit San Francisco verder naar het extravagante Las Vegas!! Alles in die stad is echt zooo over de top, we kwamen 's avonds dan ook met open mond de stad inrijden, wat een licht!! We hadden een hotel op de strip dus zaten middenin het spectakel. Veel geld hebben we niet gewonnen, maar wel leuk geshopt in de reusachtige winkelcentra, een geweldige typische Vegas-show gezien met veel veren en glitters, het oude vegas bezocht en natuurlijk ALLE hotels van binnen bewonderd! De reis rondom Las Vegas hebben we goed besteed aan het bezoeken van een aantal, supermooie, en allemaal verschillende, nationale parken: Yosemite Park, Hoover dam, Sequia, Death Valley, Red Rock, Grand Canyon, Monument Valley en Zion Nat. Park. Toen was het tijd om de auto weer te gaan inleveren en op onze volgende vlucht te stappen, bestemming Washington. We vlogen op kerstavond en zijn de stad dus pas gaan verkennen op 1e kerstdag! Ons hotel lag maar een paar straten van het White House vandaag, dus dat werd onze 1e stop. Het was er echt druk! Wij dachten dat er op 1e kerstdag niemand op straat zou zijn! Ook hoorden we veel Nederlanders om ons heen! 's Avonds zijn we lekker gaan eten bij een visrestaurant met een lekker flesje wijn, dus onze kerst werd goed ingeluid! 2e kerstdag hebben we wat rondgekeken in de stad en een filmpje gepakt. (Mission Impossible = aanrader!)  Wij vonden Washington een hele zakelijke stad met opvallend veel zwervers en hadden de stad dan ook na een paar dagen wel gezien. Zin om verder te gaan naar onze laatste stop, New York!! New york! Onze laatste 5 nachtjes brachten we door in een klein, pitoresk hotelletje midden in Manhattan (lees: scheve trappen, bloementjes douchegordijn, maar wel lekker bagel-ontbijtje bij naastgelegen restaurant)  De sfeer in de stad bevalt ons supergoed! Je kan hier zooooveel doen, eten, bekijken en ervaren!  We zijn vanuit Washington met de bus naar NY gegaan en toen met een yellow-cab naar het hotel ;-) 's Avonds zijn we gaan eten met Paul's neef Rob die hier een jaar werkt, gezellig met een paar biertjes en een burger het goede leven gevierd!  Next day, met de ferry langs het Vrijheidsbeeld gevaren, VEEL foto's gemaakt. Times Square en Ground Zero bekeken, naar het daadwerkelijke herdenkingsmonument gaan we 3-1 want daar moet je kaartjes voor reserveren!  En toen was het eindelijk de dag waar we onze hele reis omheen hadden gepland :-) New Years Eve!! Overdag zijn we naar Moma (museum of modern art) geweest met bekende schilderijen van van Gogh, Picasso, Miro, Dali, Andy Warholl en Jackson Pollock, heel gaaf en heeeeel druk! Voor een super uitzicht over de stad en de bekende gebouwen zoals empire state building en Chrysler building, zijn we daarna naar de Rockerfeller Tower gegaan. Hier hadden we op de 72e verdieping een geweldige ervaring met een ondergaande zon en verlichtte gebouwen. Toen snel weer naar beneden om ons klaar te maken voor onze avond in het Central Park! We hadden besloten om niet naar Times Square te gaan omdat ze daar 1miljoen mensen verwachtten en je daar dan 6uur tussen moet gaan staan..niet echt aantrekkelijk. Onze laatste uurtjes van 2011 in het park waren erg leuk met een dj, vuurwerk en er was ook een midnight run waar duizende mensen om 12u startten met rennen, weer eens wat anders dan de nieuwjaarsduik :-) Om 2012 te vieren zijn we nog wat biertjes gaan drinken en toen snel en lang slapen na een geweldige dag! Op de planning voor de laatste 2 dagen staat nu nog het Guggenheim museum, Ground Zero monument, nog een keer eten met Rob en dan naar HUIS!! We hebben er zin in om weer lekker naar ons koude kikkerlandje terug te komen met de zuurkool (suus, paul niet), friettent, kaas en regen. Dinsdagavond stappen we op het vliegtuig en woensdagmiddag landden we in Amsterdam, see you there! Veel liefs en bedankt voor het volgen van onze avonturen en al jullie leuke reacties!!